הזהרו! גניבת חשבונות וואטסאפ דרך הודעות מתחכמות
וואטסאפ הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, ואנו משתמשים בה מדי יום לתקשורת עם חברים, משפחה ועמיתים לעבודה. לצערנו, פושעים רבים מנצלים את הפופולריות של האפליקציה כדי לגנוב חשבונות משתמשים.
אחת השיטות הנפוצות ביותר היא שליחת הודעות SMS או וואטסאפ מתחכמות, המתחזות להודעות לגיטימיות. בהודעות אלו, הפושעים טוענים בטעות שקיבלו את קוד האימות שלכם בטעות, ומבקשים מכם לשלוח אותו להם חזרה.
כיצד פועלת השיטה?
הפושעים משיגים את מספר הטלפון שלכם ממקורות שונים, כגון רשתות חברתיות או פורומים ציבוריים. לאחר מכן, הם שולחים לכם הודעה ובה נכתב משהו כמו:
אם תשלחו את קוד האימות לפושע, הוא יוכל להשתלט על חשבון וואטסאפ שלכם. משמעות הדבר היא שהם יוכלו:
הנה כמה צעדים פשוטים שתוכלו לנקוט כדי להגן על עצמכם:
אם אתם חושדים שחשבונכם נגנב, פעלו במהירות:
וואטסאפ הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו, ואנו משתמשים בה מדי יום לתקשורת עם חברים, משפחה ועמיתים לעבודה. לצערנו, פושעים רבים מנצלים את הפופולריות של האפליקציה כדי לגנוב חשבונות משתמשים.
אחת השיטות הנפוצות ביותר היא שליחת הודעות SMS או וואטסאפ מתחכמות, המתחזות להודעות לגיטימיות. בהודעות אלו, הפושעים טוענים בטעות שקיבלו את קוד האימות שלכם בטעות, ומבקשים מכם לשלוח אותו להם חזרה.
כיצד פועלת השיטה?
הפושעים משיגים את מספר הטלפון שלכם ממקורות שונים, כגון רשתות חברתיות או פורומים ציבוריים. לאחר מכן, הם שולחים לכם הודעה ובה נכתב משהו כמו:
- "היי, קיבלתי בטעות את קוד האימות שלך עבור וואטסאפ. האם תוכל/י לשלוח לי אותו שוב?"
- "שלום, נראה שקיבלתי בטעות את קוד האימות שלך. האם תוכל/י לאשר אם הוא שלך?"
- "מצטער/ת, בטעות הזנתי את מספר הטלפון שלך במקום שלי. האם תוכל/י לשלוח לי את קוד האימות שוב?"
אם תשלחו את קוד האימות לפושע, הוא יוכל להשתלט על חשבון וואטסאפ שלכם. משמעות הדבר היא שהם יוכלו:
- לקרוא את כל ההודעות שלכם, כולל הודעות פרטיות.
- לשלוח הודעות בשמכם, כולל הודעות הונאה או פישינג.
- לגשת למידע אישי, כגון תמונות וסרטונים.
- לרוקן את חשבון הבנק המקוון שלכם, במידה ואתם מחוברים אליו דרך וואטסאפ.
הנה כמה צעדים פשוטים שתוכלו לנקוט כדי להגן על עצמכם:
- לעולם אל תשלחו קוד אימות לאף אחד, גם אם הם טוענים שהם קיבלו אותו בטעות. קוד האימות נועד לשימוש אישי בלבד, ואסור לשתף אותו עם אף אחד.
- הפעילו אימות דו-שלבי (2FA) בחשבון וואטסאפ שלכם. 2FA מוסיף שכבת הגנה נוספת על ידי דרישת קוד נוסף מלבד קוד האימות בעת כניסה לחשבון.
- היזהרו מהודעות חשודות. אם אתם מקבלים הודעה שנראית לכם חשודה, אל תלחצו על קישורים או תפתחו קבצים מצורפים. מחקו את ההודעה מיד.
- השתמשו בסיסמה חזקה וחסרת ניחוש. אל תשתמשו באותה סיסמה עבור וואטסאפ וחשבונות מקוונים אחרים.
- עדכנו את אפליקציית וואטסאפ באופן קבוע. עדכונים אלו כוללים תיקונים אבטחה חשובים שעשויים להגן עליכם מפני איומים חדשים.
אם אתם חושדים שחשבונכם נגנב, פעלו במהירות:
- דווחו על החשבון הגנוב לוואטסאפ. ניתן לעשות זאת דרך האפליקציה או דרך אתר האינטרנט של וואטסאפ.
- שנו את סיסמת וואטסאפ שלכם.
- פנו לחברים ובני משפחה ויידעו אותם שחשבונכם נגנב. בקשו מהם שלא להגיב להודעות שמקבלים מכם.
- שקלו לפנות למשטרת הסייבר.
- בקרו באתר הזה להסבר נוסף:
https://block.org.il/articles/what-to-do-if-my-whatsapp-was-hacked/?filters=empty
חסימה מוואטסאפ בגלל ספאם, תופעה שהתחילה לקרות יותר ויותר לאחרונה:
לאחרונה אני נתקל ביותר ויותר אנשים שהוואטסאפ שלהם נחסם, פתאום מאמצע שום מקום, הם לא יכולים להשתמש בחשבון יותר ומופיעה להם ההודעה שהחשבון נחסם בגלל ספאם, מרבית האנשים לא יודעים אבל טיפול לא נכון בבעיה יכול להוביל לסגירת החשבון לצמיתות ללא שום יכולת לשחזר את החשבון חזרה!
אז בואו נעשה רגע סדר בדברים, קודם כל מדוע נחסם החשבון?
וואטסאפ חוסמים את החשבון מכיוון שהם קיבלו דיווח על החשבון הזה כחשוד, הדיווח יכול להתקבל על ידי כל בן אדם שיש לו את מספר הטלפון שלכם. וואטסאפ מבצעים "בדיקה" לאחר הדיווח ולאחריה מחליטים האם לחסום את החשבון או לא. חשוב לציין, לאחרונה ישנם מקרים שוואטסאפ חוסמים חשבונות ללא כל סיבה הגיונית גם אם לא הפרתם את המדיניות שלהם.
מרבית החסימות האלה קורות לאחר שנפרץ לאנשים חשבון הוואטסאפ, ברגע שההאקר מדבר מחשבון פרוץ עם אנשי הקשר של אותו בן אדם, חלקם מדווחים עליו כי הם מודעים לעובדה שהאקר מדבר איתם ולא בעל החשבון, ולכן לאחר מספר ימים החשבון נחסם.
לאחרונה אנו חווים גל של חסימות שגם לא קשור באופן ישיר לאנשים שנפרץ להם החשבון, בימים האחרונים ישנם מקרים רבים של חסימות הקורות לאנשים שלא נפרץ להם החשבון ולא עשו דבר המפר את המדיניות של וואטסאפ.
מה צריך לעשות במקרה של חסימה?
כאשר החשבון נחסם, מופיעה לנו האופציה להגיש בקשת בדיקה נוספת לחשבון, כלומר להגיש סוג של "ערעור" על ההחלטה של חסימת החשבון. אם לאחר הבדיקה הנוספת, וואטסאפ מחליטים להשאיר את החסימה, החשבון יחסם לצמיתות ולא תהיה שום דרך להחזיר אותו ולכן חייבים להיות מאוד זהירים בנושא הזה.
כשמגישים בקשה לפתיחת החסימה כדאי לרשום להם הסבר של הסיטואציה, אך גם כאן חייבים להקפיד על הפרטים הקטנים ושהכל יהיה מדוייק, טעות אחת קטנה והחשבון עלול להחסם לצמיתות.
לאחר שמגישים את הבקשה, לוקח לוואטסאפ בדרכ עד 24 שעות להחזיר תשובה סופית על העניין.
המלצה אישית שלי היא לא להגיש סתם בקשה ריקה מתוכן, דבר זה עלול לסכן את החשבון שלכם...
מקווה שהפוסט עשה לכם קצת סדר בנושא החסימות, ובכל מקרה לאחר פתרון מקרים רבים כאלו והיכרות מעמיקה עם מדיניות וואטסאפ, אני יכול להגיד לכם שאמנם זה נשמע מפחיד אבל ברוב המקרים אם תתנהלו בצורה נכונה וזהירה, החשבון יחזור אליכם והכל יהיה בסדר.
לאחרונה אני נתקל ביותר ויותר אנשים שהוואטסאפ שלהם נחסם, פתאום מאמצע שום מקום, הם לא יכולים להשתמש בחשבון יותר ומופיעה להם ההודעה שהחשבון נחסם בגלל ספאם, מרבית האנשים לא יודעים אבל טיפול לא נכון בבעיה יכול להוביל לסגירת החשבון לצמיתות ללא שום יכולת לשחזר את החשבון חזרה!
אז בואו נעשה רגע סדר בדברים, קודם כל מדוע נחסם החשבון?
וואטסאפ חוסמים את החשבון מכיוון שהם קיבלו דיווח על החשבון הזה כחשוד, הדיווח יכול להתקבל על ידי כל בן אדם שיש לו את מספר הטלפון שלכם. וואטסאפ מבצעים "בדיקה" לאחר הדיווח ולאחריה מחליטים האם לחסום את החשבון או לא. חשוב לציין, לאחרונה ישנם מקרים שוואטסאפ חוסמים חשבונות ללא כל סיבה הגיונית גם אם לא הפרתם את המדיניות שלהם.
מרבית החסימות האלה קורות לאחר שנפרץ לאנשים חשבון הוואטסאפ, ברגע שההאקר מדבר מחשבון פרוץ עם אנשי הקשר של אותו בן אדם, חלקם מדווחים עליו כי הם מודעים לעובדה שהאקר מדבר איתם ולא בעל החשבון, ולכן לאחר מספר ימים החשבון נחסם.
לאחרונה אנו חווים גל של חסימות שגם לא קשור באופן ישיר לאנשים שנפרץ להם החשבון, בימים האחרונים ישנם מקרים רבים של חסימות הקורות לאנשים שלא נפרץ להם החשבון ולא עשו דבר המפר את המדיניות של וואטסאפ.
מה צריך לעשות במקרה של חסימה?
כאשר החשבון נחסם, מופיעה לנו האופציה להגיש בקשת בדיקה נוספת לחשבון, כלומר להגיש סוג של "ערעור" על ההחלטה של חסימת החשבון. אם לאחר הבדיקה הנוספת, וואטסאפ מחליטים להשאיר את החסימה, החשבון יחסם לצמיתות ולא תהיה שום דרך להחזיר אותו ולכן חייבים להיות מאוד זהירים בנושא הזה.
כשמגישים בקשה לפתיחת החסימה כדאי לרשום להם הסבר של הסיטואציה, אך גם כאן חייבים להקפיד על הפרטים הקטנים ושהכל יהיה מדוייק, טעות אחת קטנה והחשבון עלול להחסם לצמיתות.
לאחר שמגישים את הבקשה, לוקח לוואטסאפ בדרכ עד 24 שעות להחזיר תשובה סופית על העניין.
המלצה אישית שלי היא לא להגיש סתם בקשה ריקה מתוכן, דבר זה עלול לסכן את החשבון שלכם...
מקווה שהפוסט עשה לכם קצת סדר בנושא החסימות, ובכל מקרה לאחר פתרון מקרים רבים כאלו והיכרות מעמיקה עם מדיניות וואטסאפ, אני יכול להגיד לכם שאמנם זה נשמע מפחיד אבל ברוב המקרים אם תתנהלו בצורה נכונה וזהירה, החשבון יחזור אליכם והכל יהיה בסדר.
הזהרו! גניבת חשבונות אינסטגרם דרך הודעות מתחכמות
אינסטגרם הפכה לאחת מפלטפורמות המדיה החברתית הפופולריות ביותר בעולם, עם מיליוני משתמשים פעילים מדי יום. לצערנו, גם פלטפורמה זו אינה חסינה מפני פושעים המנסים לגנוב חשבונות משתמשים.
אחת השיטות הנפוצות ביותר לגניבת חשבונות אינסטגרם היא שליחת הודעות SMS או הודעות פרטיות באינסטגרם, המתחזות להודעות לגיטימיות. בהודעות אלו, הפושעים טוענים בטעות שקיבלו את קוד האימות שלכם בטעות, ומבקשים מכם לשלוח אותו להם חזרה.
כיצד פועלת השיטה?
הפושעים משיגים את מספר הטלפון שלכם ממקורות שונים, כגון רשתות חברתיות או פורומים ציבוריים. לאחר מכן, הם שולחים לכם הודעה ובה נכתב משהו כמו:
אינסטגרם הפכה לאחת מפלטפורמות המדיה החברתית הפופולריות ביותר בעולם, עם מיליוני משתמשים פעילים מדי יום. לצערנו, גם פלטפורמה זו אינה חסינה מפני פושעים המנסים לגנוב חשבונות משתמשים.
אחת השיטות הנפוצות ביותר לגניבת חשבונות אינסטגרם היא שליחת הודעות SMS או הודעות פרטיות באינסטגרם, המתחזות להודעות לגיטימיות. בהודעות אלו, הפושעים טוענים בטעות שקיבלו את קוד האימות שלכם בטעות, ומבקשים מכם לשלוח אותו להם חזרה.
כיצד פועלת השיטה?
הפושעים משיגים את מספר הטלפון שלכם ממקורות שונים, כגון רשתות חברתיות או פורומים ציבוריים. לאחר מכן, הם שולחים לכם הודעה ובה נכתב משהו כמו:
- "היי, קיבלתי בטעות את קוד האימות שלך עבור אינסטגרם. האם תוכל/י לשלוח לי אותו שוב?"
- "שלום, נראה שקיבלתי בטעות את קוד האימות שלך. האם תוכל/י לאשר אם הוא שלך?"
- "מצטער/ת, בטעות הזנתי את מספר הטלפון שלך במקום שלי. האם תוכל/י לשלוח לי את קוד האימות שוב?"
- למה אסור לשלוח את הקוד?
- לצפות בכל התמונות והסרטונים שפרסמתם.
- לקרוא את כל ההודעות הפרטיות שלכם.
- לפרסם בשמכם, כולל תכנים פוגעניים או מטעים.
- לגשת למידע אישי, כגון כתובת הדואר האלקטרוני ומספר הטלפון שלכם.
- כיצד ניתן להימנע מגניבת חשבון?
- לעולם אל תשלחו קוד אימות לאף אחד, גם אם הם טוענים שהם קיבלו אותו בטעות. קוד האימות נועד לשימוש אישי בלבד, ואסור לשתף אותו עם אף אחד.
- הפעילו אימות דו-שלבי (2FA) בחשבון אינסטגרם שלכם. 2FA מוסיף שכבת הגנה נוספת על ידי דרישת קוד נוסף מלבד קוד האימות בעת כניסה לחשבון.
- היזהרו מהודעות חשודות. אם אתם מקבלים הודעה שנראית לכם חשודה, אל תלחצו על קישורים או תפתחו קבצים מצורפים. מחקו את ההודעה מיד.
- השתמשו בסיסמה חזקה וחסרת ניחוש. אל תשתמשו באותה סיסמה עבור אינסטגרם וחשבונות מקוונים אחרים.
- עדכנו את אפליקציית אינסטגרם באופן קבוע. עדכונים אלו כוללים תיקונים אבטחה חשובים שעשויים להגן עליכם מפני איומים חדשים.
- מה לעשות אם חשבונכם נגנב?
- דווחו על החשבון הגנוב לאינסטגרם. ניתן לעשות זאת דרך האפליקציה או דרך אתר האינטרנט של אינסטגרם.
- בקרו באתר: www.facebook.com/help/instagram/368191326593075
- שנו את סיסמת אינסטגרם שלכם.
- פנו לחברים ובני משפחה ויידעו אותם שחשבונכם נגנב. בקשו מהם שלא להגיב להודעות שמקבלים מכם.
- שקלו לפנות למשטרה.